Dødstrusler er aldrig for sjov

Af Bente Dalsbæk 65

Jeg bliver rasende, når jeg tænker på, at det eneste – eneste! – Jo Cox gjorde, var at mene noget.

Der er snart ikke den holdning, ytring, melding eller opdatering, som ikke fortjener en døds- eller voldstrussel enten mod holdningsindehaveren eller dennes familie og børn.

Desværre – og det viser mordet på britiske Jo Cox som det seneste af mange eksempler – er der nogen, der gør alvor af deres aversion mod andres holdninger. Det er rædselsvækkende og ikke mindst en påmindelse om, at der ikke behøver at være langt fra tastatur-vrede til vold og mord. Det er forstemmende.

Jeg bliver rasende, når jeg tænker på, at det eneste – eneste! – Jo Cox gjorde, var at mene noget. Jeg bliver forbandet, når jeg læser, at overfaldet på tidligere justitsminister Morten Bødskov følges op af et »men«… på de sociale medier. Han var selv ude om det, fordi han passede det embede, han havde sagt ja til, og søgte at virke med de holdninger til området, som han nu havde. Jeg bliver lige så rasende, når nogen spytter på Pia Kjærsgaard midt i et interview – fordi den »kommentar« skal hun da lige have med på vejen. Hun er jo alligevel ikke et rigtigt menneske, men en figur, hvor der ikke er noget menneskeligt indeni. Hun beder jo nærmest selv om den reaktion, der kommer med mundvandet, næverne eller pistolen, gør hun ikke? Det er ulækkert, som man kan relativisere døds- og voldstrusler. Jeg bliver forundret og alligevel ikke, når journalisten befippet griner lidt, da det sker. For hun bliver jo også forskrækket – og på en eller anden måde skal vi jo komme forbi det øjeblik, hvor nogen overskrider grænsen. Bare fordi de synes, at modtageren har overskredet en grænse, der italesætter noget, de ikke vil høre på i deres univers.

Og jeg bliver trist, når jeg hører Zenia Stampe fortælle, hvordan paranoiaen har fået så fast tag i hende, at hun på Folkemødet blev forskrækket over, at en mand henvender sig til hende for at tale med hende, men hvordan paranoiaens natur får hende til at fejllæse situationen og tro, at han vil hende ondt. Det er nemlig det, paranoia kan. Den tvinger os ud af vores komfortzone på et splitsekund, og den tillægger mennesker og situationer formål, den og de aldrig har haft, men som på en eller anden måde virker ekstremt rationelt i situationen. For når nogle, måske mange, udtrykker deres ønske om, at du skal forlade dette liv, så er det nemt at tænke, at alle har det ønske.

Paranoiaen vinder faktisk før våbnet, hver gang. Jeg taler af erfaring. Den filer lag på lag af den menneskelige fernis hos dem, det går ud over, som skal leve med det, redigere hver en time og afstå hver eneste dag. Muligvis endda betale den højeste pris.

Det er urimeligt. Uanset, hvem man er. Uanset, hvad man mener.

Langt de fleste mener det jo heller ikke alvorligt. Og så er det jo fint nok, ikke? Nej, det er det ikke. Trusler er aldrig »for sjov« eller kan forklares med et »men«. For du skader langt mere end psyken hos dit offer. Du skader det, du selv har allermest gavn af i din ytringsfrihedsbårne trussel-frenzy: demokratiet.

65 kommentarer RSS

  1. Af Flemming Lau

    -

    Vi så det med Muhammed tegningerne, og de islamiske landes reaktion; ,vold, drab og afbrænding af ambassader.
    Hvad var den tone angivende multikulturalismes reaktion på dette ?
    ” Den som sår vind, må forvente at høste Storm ! Altså vor egen skyld ! mente de ” Frelste”
    Trusler om vold,vold i de frie demokratiske samfund, kan aldrig accepteres og skal bekæmpes med hård “,hånd”

  2. Af Jan Petersen

    -

    Iøvrigt, bliver jeg selv rasende, når jeg læser artikler a la det her:

    »Der er kun fem kartofler i klassen – resten er perkere«
    http://www.b.dk/nationalt/der-er-kun-fem-kartofler-i-klassen-resten-er-perkere

    Ny dokumentar: Danmark støtter skoler, der er kontrolleret af Taliban
    http://www.dr.dk/nyheder/udland/ny-dokumentar-danmark-stoetter-skoler-der-er-kontrolleret-af-taliban

    Men iøvrigt, apropos indlægget – så virker trusler og vold. Det har – ikke mindst – muslimer bekræftet gentagne gange. Meget udansk, ja – men det er vel i det hele taget muslimsk kultur i Danmark?

  3. Af Niels Juul Hansen

    -

    @Jan Petersen

    “Men iøvrigt, apropos indlægget – så virker trusler og vold. Det har – ikke mindst – muslimer bekræftet gentagne gange. ”

    Vi kan hurtigt blive enige om, at den vold, der bliver begået af fanatiske islamister er afskyelig.

    Men iøvrigt, apropos indlægget – så handlede det om Jo Cox, Morten Bødskov, Pia Kjærsgaard og Zenia Stampe og overgrebene, der blev begået på deres ytringsfrihed.

  4. Af Jan Petersen

    -

    Modsat andre, hæfter jeg ikke udemokratisk opførsel op på enkeltindivider. Problemet er helt generelt, om man er for demokrati – eller det modsatte!

  5. Af jørgen mikkelsen

    -

    Mordet på jo cox er endnu ikke opklaret. Var der tale om en sindsforvirret psy ko pat eller en ekstremistisk person? Ja, mordtrusler er det ikke sjovt at blive udsat for. Men er EU politikken og indvandringspolitikken ikke en slags dødstrussel mod hele det danske folk? Ihvertfald kan konsekvenserne i længden blive yderst alvorlige for millioner af danskere. Og i gaderne, på hospitalerne og andre steder er mange danskere jo omkommet pga. nedskæringer og politiske svigt mv. Hvad med skoledrengen der blev dolket ihjel af en indvandrer der allerede flere gange tidligere har overfaldet sagesløse, uden at det havde fået konsekvenser.

  6. Af J. Hansen

    -

    Et udmærket debatoplæg fra Bente Dalsbæk.
    Det må man indrømme trods alt.

    Ja, debatten har alt for længe fokuseret på den mulige trussel om vold fra muslimer. En trussel som vi selv har skabt på grund af vores vanvittige krige i de muslimske lande.
    Hvor imod den langt større trussel om højreekstremistisk terror helt er blevet forbigået.

    Vi har kigget efter muslimer under sengen.
    Imens højreekstremistiske mordbrændere gemmer sig i vores skabe.

  7. Af J Hans en

    -

    Et udmærket debatoplæg fra Bente Dalsbæk.
    Det må man indrømme denne gang trods alt.

    Ja, debatten har alt for længe fokuseret på den mulige trussel om vold fra muslimer. En trussel som vi selv har skabt på grund af vores vanvittige krige i de muslimske lande.
    Hvor imod den langt større trussel om højreekstremistisk terror helt er blevet forbigået.

    Vi har kigget efter muslimer under sengen.
    Imens højreekstremistiske mordbrændere gemmer sig i vores skabe.

  8. Af ole hansen

    -

    Et sympatisk debatoplæg som jeg er meget enig i. Men i min familie har vi både oplevet overfald, voldtægt, b indbrud og dødstrusler indenfor få år. Jeg oplever Danmark som et mere og mere utrygt land, hvor selv læger og sygeplejersker, skolelærere, ambulancefolk og brandmænd osv. kan blive overfaldet og truet uden anden grund, end at vi danskere ingen respekt fortjener fordi vi er “vantro”. Hvor selv fredeligt spadserende kvinder kan blive overfaldet og voldtaget fordi de betragtes som lovligt bytte af kulturfremmede. Hvor man ret nemt kan blive vidne til vanvidskørsel, vold og overfald eller skyderier begået af narkomaner, bander eller migranter fra et fjernt land. Hvor man ikke længere kan føle sig tryg, hverken på stranden, i skoven, ude på landet eller inde i byen, eller hjemme. Efter min mening har medierne og regeringerne ti-tyve år i træk været uduelige. Både herhjemme, i Tyskland og i Norge/Sverige. Almindelige menige borgeres liv og rettigheder respekteres ikke længere af “systemerne”.

  9. Af ole hansen

    -

    Et sympatisk debatoplæg som jeg er meget enig i. Men i min familie har vi både oplevet overfald, voldtægt, indbrud og dødstrusler indenfor få år. Jeg oplever Danmark som et mere og mere utrygt land, hvor selv læger og sygeplejersker, skolelærere, ambulancefolk, brandmænd og politifolk osv. kan blive overfaldet og truet uden anden grund, end at vi danskere ingen respekt fortjener fordi vi er “vantro”. Hvor selv fredeligt spadserende kvinder kan blive overfaldet, voldtaget og mishandlet fordi de betragtes som lovligt bytte af kulturfremmede. Hvor man ret nemt kan blive vidne til vanvidskørsel, vold og overfald eller skyderier begået af narkomaner, bander eller migranter fra et fjernt land. Hvor man ikke længere kan føle sig tryg, hverken på stranden, i skoven, i skolen, på jobbet, ude på landet eller inde i byen, eller hjemme. (indbrud/hjemmerøverier/brand) Efter min mening har medierne og regeringerne ti-tyve år i træk været uduelige. Både herhjemme, i Tyskland og i Norge/Sverige. Almindelige menige borgeres liv og rettigheder respekteres ikke længere af “systemerne”. Da slet ikke af retssystemet, der igen og igen med milde domme håner ofrene for meningsløs og brutal vold.

  10. Af Niels Juul Hansen

    -

    @Jørgen Mikkelsen

    “Ja, mordtrusler er det ikke sjovt at blive udsat for. Men……..”

  11. Af j nielsen

    -

    “Jeg bliver rasende, når jeg tænker på, at det eneste – eneste! – Jo Cox gjorde, var at mene noget.”

    Hvor meget magt skal man have som politiker før man ikke længere bare mener noget? Før det virkelig ikke længere er det absolut eneste man gør.

    “Mordet på jo cox er endnu ikke opklaret.”

    En gåde – ligesom Palme-mordet.

  12. Af Hr. J Hans en

    -

    Et udmærket debatoplæg fra Bente Dalsbæk.
    Det må man indrømme trods alt.

    Ja, debatten har alt for længe fokuseret på den mulige trussel om vold fra muslimer. En trussel som vi selv har skabt på grund af vores vanvittige krige i de muslimske lande.

    Hvor imod den langt større trussel om højreekstremistisk terror helt er blevet forbigået.
    Vi har kigget efter muslimer under sengen.
    Imens højreekstremistiske mordbrændere gemmer sig i vores klædeskabe.

  13. Af Erik Skifter

    -

    Også jeg syntes, at Bente Dalsbæk her har bidraget med et meget sympatisk og godt indlæg. Dødstrusler er aldrig for sjov – nej.
    Tonen – altså måden man taler til og om hinanden – er blevet helt uacceptabelt, især på de sociale medier. Tidligere, før de sociale medier fik deres indtog via internettet, kontrollerede de gamle medier og presse de mest voldsomme verbale og skrevne angreb. Sådan er det ikke mere, fordi man ikke kan kontrollere det på samme måde. Det er både skidt og godt. Skidt fordi disse mange angreb har det med at forstærke sig selv. Der bliver talt og skrevet hårdere og voldsommere. Godt fordi meninger og holdninger ikke bliver censureret og man bliver oplyst om fakta og ikke manipuleret af den gamle presse.
    Kan man stoppe de sociale medier ?. Nej det kan man ikke. Hvad gør man så ?. Løsningen vil være – vil de mange humane og socialistiske meningsdannere her i Danmark mene – at man skal gå i dialog med dem. Dialogen er løsningen på alt det onde i mennesker, mener disse mange humane mennesker og de mange håbløse venstreorienterede politikere.

    Nej dialog er ikke løsningen. Fordi der er ikke nogen løsning. Det er et problem, som man ikke kan løse. De sociale medier er kommet for at blive og ingen kan begrænse brugen af den. Kun en total censurering og overvågning af befolkningen, som i Kina, kunne løse problemet. En løsning man nok ikke vil tage i brug foreløblig her i Danmark inden for de næste årtier.

    Husker I hvordan reaktionerne var fra de mange humane og gode meningsdannere, da Lars Hedegaard blev forsøgt dræbt ved sit hjem på Frederiksberg for nogle år siden ? Man mente han nok selv var skyld i det hele og enkelte medier mente, at han nok selv havde iscenesat det hele. Mange af dem på venstrefløjen delte disse holdninger omkring attentatet på Lars Hedegaard.

    Hvorfor har Pia Kjærsgaard i over to årtier haft bodyguard og andre politifolk boende i sin baghave i sit hjem. Hun kan ikke færdes frit som alle os andre i offentligheden. Pia Kjærsgaard har aldrig beklaget sig. Hun har regnet det som en omkostning for at ytre sine meninger og holdninger.
    Hvem tror I har skabt basis for disse mange onde trusler og handlinger imod Pia Kjærsgaard i så mange år. Kan det måske være dem fra det segment, som mener at Pia Kjærsgaard og hendes parti ikke var og er stuerene ? Har disse mange venstreorienterede meningsdannere antændt bålet og pustet til ilden ?
    Pia Kjærsgaard ligger i top-3 hvad angår trusler og personangreb her i Danmark.

    Læg mærke til, når trusler og angreb rettes imod venstreorienterede og især de Radikale Venstre, ja så får det stor opmærksomhed i de danske medier. Vi skal se, høre og læse om de store omkostninger det har for disse hovedpersoner som trues og angribes. Det er for så vidt også ok, fordi det er og bliver helt uacceptabelt det som sker. Men kunne man ikke også prøve at give samme store opmærksomhed på de mange borgerlige meningsdannere, som gennem mange år har været forfulgt og truet ?

  14. Af Mads F

    -

    Jeg bryder mig virkeligt ikke om den der “du må ikke sige men” holdning. Den forudsætter at man har indtaget den ultimativt korrekte position og at der aldrig kan tilføjes nuancer.

    Trusler er aldrig i orden, MEN der er jo forskel på truslers troværdighed og hvordan de opfattes. Vi kan ikke forvente at leve i en lille lukket boble, hvor vi er skærmet fra andre mennesker og jeg bliver ærligt talt lidt træt når jeg hører folk påstå at de har fået PTSD af Twitter, fordi et par seksuelt frustrerede teenagere, har “truet” med voldtægt.

  15. Af Flemming Lau

    -

    Ikke noget ” Men” i relation til trusler om vold, eller vold !!! Håndhævelse ef Nul tolerance starter i hjemmet, så Lad være med at kriminalisere forældrenes “revelsesret”. Nul tolerance i folkeskolen, , så Lad være med at kriminalisere, lærernes ” nødvendige magtanvendelse”. Nul tolerance i civilsamfundet, så Lad være med at reducerer politiets ” magtanvendelse”.

    Kodeordet er ” Håndhævelse af ansvaret for den gensidige respekt”

    Der var ingen af os drenge, der fik en over nakken i skolen, der var så dumme, at vi gik hjem og beklagede os ! Tværtimod lærte det os disciplin og respekt !

  16. Af Kalle Quist

    -

    Den Engelske regering har truet deres befolkning med 3. Verdenskrig og økonomisk ruin hvis de stemmer sig ud af EU – Og det samme gøres her i Danmark – Også af medierne, herunder JP.

    Det er da trusler der vil noget. Men det er nok tænkt som konstruktive og positive trusler.

  17. Af Thomas Borgsmidt

    -

    Hmm…. nu er vi nogen, der fra studietiden kan huske de trusler, som støtterne af SF/Enhedslisten kom med – med det sædvanlige fjogede Villy Søvndal-grin.

    Men tro ikke, at de trusler er glemt.
    Nu dukker de op igen! Forklædt som bandekrig mellem forskellige indvandrerbander.

    Vi så jo, hvordan jødemorderne fik knaldet en jøde ned.

    Det er jo ikke tilfældet, at SF/Enhedslisten har skiftet mening eller fortrudt deres ondskab – de er præcis som de gamle nazister efter 2. verdenskrig. En del af dem fik man skudt ned under besættelsen (og reelt lige efter) med store omkostninger i form af clearingmord på f.eks. læger.
    Andre blev slagtet i nogle af Frankrigs kolonikrige.
    Ganske enkelte blev henrettet, som jeg hør og bør.

    Vi ved jo godt, at de åndelige og perverse forsagere i SF/Enhedslisten ikke er en tøddel bedre end torturbødlerne i koncentrationslejrene – nu morer de sig med at afstumpe, nedværdige og pine skolebørn.

    Efter den kolde krig lod man dem være i fred – det kan man nok antyde var en fejl; men hvad undladelsessynder er svære at forfølge.

    Det værste er næsten, at disse kommunister med deres selvretfærdige miljøløgnehistorier tror, at man kan lide dem!
    Selvfølgelig er de stadig en lige afskyelige.
    Skal man “tale pænt” til de skadedyr, når de fortæller en, hvad man skal mene? Selvfølgelig skal man da ikke det!

    De mente jo ikke noget med deres mordtrusler for 30 år siden: Selvfølgelig gjorde de det – og de vil gøre alvor af dem i det omfang, de får mulighed for det.

  18. Af bent hansen

    -

    Så er der også de sjælemord, indirekte mord og rigtige mord som begås uden forudgående trusler eller advarsler. Se hvordan “børneværnet” (under diverse påskud) beslaglægger og fjerner børn, fordi hvert barn man kan få fat i, kan blive et sugerør ned i statskassen. Se hvordan man adskiller søskende der har brug for hinanden, og smider dem hen på hver sin institution, eller hen til hver sit plejested. Man skiller søstre fra søstre, brødre fra brødre, søstre fra brødre, selvom om det gør børnene dybt ulykkelige. Det er åndelig grusomhed. Man har også travlt med at gøre skilsmissebørn retsløse og faderløse. Og med at skabe kunstige konflikter mellem forældre. Den kommunistiske familiepolitik har ødelagt barndommen og ungdommen for mange børn, og har ført til mord og selvmord. Den statsautoriserede ondskab har mange ansigter. Og i det hele taget er der tradition for organiseret børnemishandling her i landet, helt tilbage fra 1880. Selv så sent som i firserne og lige nu foregår det.

  19. Af bent hansen

    -

    SKILSMISSETALLET OG ANTALLET AF FADERLØSE BØRN ER NU STØRRE END NOGENSINDE FØR

    Så er der også de sjælemord, indirekte mord og rigtige mord som begås uden forudgående trusler eller advarsler. Se hvordan “børneværnet” (under diverse påskud) beslaglægger og fjerner børn, fordi hvert barn man kan få fat i, kan blive et sugerør ned i statskassen. Se hvordan man adskiller søskende der har brug for hinanden, og smider dem hen på hver sin institution, eller hen til hver sit plejested. Man skiller søstre fra søstre, brødre fra brødre, søstre fra brødre, selvom om det gør børnene dybt ulykkelige. Det er åndelig grusomhed. Man har også travlt med at gøre skilsmissebørn retsløse og faderløse. Og med at skabe kunstige konflikter mellem forældre. Den kommunistiske familiepolitik har ødelagt barndommen og ungdommen for mange børn, og har ført til mord og selvmord. Den statsautoriserede ondskab har mange ansigter. Og i det hele taget er der tradition for organiseret børnemishandling her i landet, helt tilbage fra 1880. Selv så sent som i nittenfirserne og lige nu foregår det.

    Når børn skades psykisk gennem årelang mishandling, kan de ende som narkomaner, alkoholikere, selvskadende og voldsomme unge. Den “moderne” familiepolitik er barbarisk, fordi den splitter og opløser familier, skaber utallige tabere, og sender utrolig mange børn ud i livsvarige traumer og lidelser eller psykisk sygdom.

  20. Af Henrik Knage

    -

    Reaktionen fra Zenia Stampe kan godt tåle lidt mere opmærksomhed for hun sagde: Da jeg hørte om mordet for et par dage siden, tog jeg det ikke til mig, for jeg havde aldrig hørt om Jo Cox. Jeg blev først bange, da jeg læste, at hun jo var ligesom mig. Hun var “humanist” li´som jeg og i det hele taget li´som mig!

    Hvis ikke det i sig selv, er paranoid, så ved jeg ikke hvad der er Zenia og hvad der er paranoia – for uanset hvor meget Zenia anstrenger sig, så kommer hun aldrig til at nå Jo Cox til sokkeholderne.

    Det kan godt være jeg er den eneste, men jeg synes Zenia Stampe øver politisk plat, på en ulykkelig og trist begivenhed, et dårligt forsøg på at hente stemmer hjem, som hun taber hver gang hun åbner munden.

    Jeg kan derfor blot håbe på, at Zenia Stampe vil fortsætte med at blande sig udidigt i alle debatter, for så lider både hende samt hendes parti en krank skæbne, ved næste valg, og det er ryge direkte ud over spærregrænsen i dansk politik.

  21. Af J. Hansen

    -

    Et udmærket debatoplæg fra Bente Dalsbæk.
    Det må man indrømme trods alt.

    Ja, debatten har alt for længe fokuseret på den mulige trussel om vold fra muslimer. En trussel som vi selv har skabt på grund af vores mange vanvittige krige i de muslimske lande.
    Hvor imod den langt større trussel om højreekstremistisk terror helt er blevet forbigået.
    Vi har kigget efter muslimer under sengen.
    Imens højreekstremistiske mordbrændere gemmer sig i vores klædeskabe.

  22. Af Niels Peter Lemche

    -

    Ja, THOMAS BORGSMIDT – 22. JUNI 2016 09:34, dette indlæg er dig ikke værdig. Faktisk kan man læse dig som en opfordring til at gå ud og likvidere dem på den anden side. Men er det overhovedet dig, der skrev det her? Du plejer da kun at være aktiv på UEJs blogs.

    Bente Dalsbæks indlæg er meget fint, fordi hun faktisk ikke sigter på enkeltpersoner eller enkeltretninger. Hendes indlæg er generelt, rettet mod al den ondskab, der producerer drabsmænd à la ham, der dræbte Jo Cox. Og så lige til ham tossen, der mener, at mordet på Jo Cox ikke er opklaret. Jo, det er det så sandelig, og morderen er fanget ind. Det, som mangler, er en endelig klarlægning af motiverne. Der er derved en temmelig stor forskel til Palmemordet, hvor ingen gad lytte til Lisbeth Palme, der stod ved siden af og så, hvem morderen var. Den var for let.

  23. Af Teddy-Bjørn Olsen --tegner

    -

    “Absolut NEJ ! Under ingen omstændigheder kan “døds-trusler eller vold ” –Acceptéres ! –Det minder os om –“det islamiske byråd i Århus ” –De spendérer milliarder af kroner (skatteborgenes ) –på deres 200 islamiske Syrien-krigere ! –INTET er for godt –Når det drejer sig om “socialdemokraternes kéren om islamistiske unge mænd ´s — husérien i Syrien !—Borgerne måber ! –Det kan “byrådet ” ikke tage dem af !—Deres “FORCE” ER AT : –Der er mange flere islamister i byrådet –end der er vikinger ! –Flovt –vi skammer os over dem !–Hvad bliver det næste ? –AT Århus bliver udnævnt til –Danmarks ISLAMISTAN !! ??–Sagen er den AT –Dommen idag imod en islamisk –Tyrkiét-kriger der rejste til Syrien ! –ER den første retfærdighed –der er sket i Danmark –nogensinde ! –Udvisning –og ingen pardon ! Det er, hvad der skal til –Incl. Det islamiske byråd ´s –Nursen af farlige unge mænd, der ALDRIG bliver et plus for vores land ! –Det er der heller ikke tegn på AT: Det islamiske byråd i Århus Bliver !

  24. Af Niels Peter Lemche

    -

    J. HANSEN – 22. JUNI 2016 11:26:

    Vore mange vanvittige krige … Jo, gennem de sidste 150 år, eller endda tidligere. Og så støtten til Israel, som var betinget af massiv dårlig samvittighed over for jøderne efter Den Anden Verdenskrig. Det fik araberne lov til at betale for.

    Så du har ret, at mht. Mellemøsten og muslimerner ligger vi, som vi har redt.

  25. Af Henrik Knage

    -

    Jeg ved ikke om man kan sige en “mulig” trussel fra muslimer, da den er ganske aktuel – det forholdsvis nye er de højreradikale kræfter, der også er begyndt at spille med på banen nu. Så der kan jo blot konstateres, at det ene er synlig konsekvens af det andet – og at det ene hold ikke er bedre, end det andet hold, da de bruger det samme værktøj, fra den samme værktøjskasse, altså sort og hvidt, uden nuancer.

    Og det er lige præsis det jeg har imod Zenia Stampe, at hun benytter en tragisk hændelse, til at piske en stemning op imod det hun kalder humanisme (at modtage 19000 eller flere flaskesamlere) fra det afrikanske og mellemøstlige kontinent ukritisk, mod mig og andre der mener humanisme godt kan være at sige stop for yderligere indvandring, indtil der er styr på tingene.

    Min tiltro til mine medmennesker må være større end Zenia Stampes tiltro til samme, for jeg nægter at tro og kan slet ikke forestille mig, at en person ved sine sansers fulde brug i gerningsøjeblikket, ville tillægge Zenia Stampe en sådan betydning, at hun ville være værd at gå efter – da Zenias største fjende og trussel, er hende selv. Hun er så ubetydelig politisk, at det gør helt ondt, at hun sammenligner sig selv med Jo Cox.

  26. Af Teddy-Bjørn Olsen --tegner

    -

    ERIK SKIFTER ! –Helt enig ! –Danmark er nok det land, Hvor “uopdragen-hed ! ” –Bliver toléret ! —Det beviser jo også AT: –der er slet-ingen-grænser for : HVOR uforskammede “de islamiske s masseproduk ´s -sønner tillader sig, at gebærde sig i vores land ! –TAG f.eks det exempel AT : Århus har et overtal af islamister i byrådet ! –DET skal gå galt ! –OG det går GALT !—Borgerne (skatteborgerne, der ikke er off. ansatte) –Sætter hælene i og forlanger AT: Samtlige islamister skal udvises af vores land ! –EN begyndelse var dommen idag over en islamisk-Syrien-Kriger ! –jubii ! –Det ville heller ikke være nogen skade AT: Samtlige -“Mellem-østen–arabere incl. afrikanere ” –Blev forhindret i, at vende tilbage til Danmark efter ferien !

  27. Af Teddy-Bjørn Olsen --tegner

    -

    Ja ! –Henrik Knage ! –ZENIA ! –Er en “parodi på levebrøds-politikeren ” –Som vi hellere ser hælen af en tåén ” –Forhåbentlig bliver “de radikale en saga blot ” –Efter næste valg !–Andet vil være fuld-stændigt SYGT !—p.s. Det kunne se ud til, at hun nyder AT: Vi afsky´hende ! –Hvad kaldes den sygdom ! ?

  28. Af J. Hansen

    -

    AF HENRIK KNAGE – 22. JUNI 2016 13:26

    Kendte du Jo Cox før hun blev myrdet?
    Så er du en af de få danskere som gjorde det.
    Jeg kendte lidt til Jo Cox. Fordi jeg dagligt læser The Guardian og Independent.

    Hvad angår Zenia Stampe.
    Jo.
    Hun har god grund til at være på vagt overfor galningene på den yderste højrefløj.

  29. Af Jakob Rasmussen

    -

    “Jeg bliver rasende, når jeg tænker på, at det eneste – eneste! – Jo Cox gjorde, var at mene noget.”

    Muhammedtegnernes absolut eneste “synd” var også, at de bare “mente noget”.

    En ting er sikkert; hvis man belønner terroristerne, ved at imødekomme deres krav, om f.eks. at indskrænke ytringsfriheden, så opmuntrer man til mere terror.

    Derfor skal vi selvfølgelig ikke imødekomme de islamistiske krav om, feks. at forbyde religionskritik og religionssatire.

    Manden, der skød Jo Cox, havde iøvrigt dagen før bedt om psykiatrisk hjælp. Hvis han ikke var blevet afvist, så havde Jo Cox været i live i dag.

  30. Af J Hans en

    -

    AF HENRIK KNAGE – 22. JUNI 2016 13:27

    Kendte du Jo Cox før hun blev myrdet?
    Så er du en af de få danskere som gjorde det.
    Jeg kendte lidt til Jo Cox. Fordi jeg dagligt læser The Guardian og Independent.

    Hvad angår Zenia Stampe.
    Jo.
    Hun har god grund til at være på vagt overfor galningene på den yderste højrefløj.

  31. Af Jakob Rasmussen

    -

    “…galningene på den yderste højrefløj.”

    De fundamentalistiske islamister ligger LYSÅR til højre for langt de fleste nationalister.

    Islamisternes idealsamfund stammer fra 600-tallet, og er et religiøst, racistisk diktatur, hvor alle religiøse mindretal bliver undertrykt groft, og hvor kvinderne er mændenes slaver.

    Hvorfor i al verden allierer den alleryderste venstrefløj sig konsekvent med ultrareaktionære, racistiske galninge, der står bag antisemitiske terrormord, og som på stort set alle værdipolitiske områder kæmper for det modsatte af, hvad venstrefløjen angiveligt kæmper for?

    Er det udsigten til barnebrude, samt retten til ægteskabsvoldtægt og flerkoneri, der er grunden til Jeres sympati for de ultrareaktionære islamister?

  32. Af Teddy-Bjørn Olsen --tegner

    -

    Jacob Rasmussen ! –Vi kan “takke” bl.a. Willy Søvndahl –og andre røde skolefolk ! –For AT –NU 2 generationer af unge er vildfaret i noget, der kaldet “pjalte-proletariatet ! ” –Der er ikke noget at gøre ! De er –og bliver fortabte –takket være den usansynligt kæmpe-store flok af skolefrøkner/MK i Folketinget ! –INGEN skolefrøkner i det næste folketing BASTA !

  33. Af Jakob Rasmussen

    -

    Det er selvfølgelig indlysende, at rigtige venstreorienterede og rigtige menneskerettighedsforkæmpere ikke kan forsvare ultrareaktionære, racistiske, religiøse fanatikere, der er imod demokrati, og går ind for slaveri, samt vil have ret til at voldtage deres barnebrude og deres slaver…

    Men dét er alligevel dét, som nutidens kystbanesocialistiske hattedamer (m/k) gør!

    For et par år siden forsøgte den københavnske venstrefløj +plus de Radikale, at få opkaldt en plads i København efter en afdød, pædofil nazist, der udover, at have meldt sig frivilligt siom nazistisk soldat under Anden Verdenskrig, havde afsonet en dom for seksuelt misbrug af en fjortenårig dreng.

    Dengang blev det helt tydeligt, at den nye hashrygende venstrefløj blot er en ond parodi på den rigtige venstrefløj, der afgik ved døden sammen med arbejderbevægelsen engang i forrige årtusinde…

    Arbejderbevægelsen døde, da Socialdemokraterne droppede solidariteten med fagbevægelsen. Hattedamerne (m/k) danser på arbejderbevægelsens grav…

  34. Af Jakob Rasmussen

    -

    “For et par år siden forsøgte den københavnske venstrefløj (+plus de Radikale), at få opkaldt en del af Rådhuspladsen i København efter en afdød, pædofil nazist, der udover, at have meldt sig frivilligt siom nazistisk soldat under Anden Verdenskrig, havde afsonet en dom for seksuelt misbrug af en fjortenårig dreng.”

    Det kræver uddybning:

    Både Axel Axgill og Eigil Axgill, som den københavnske “venstrefløj” ville opkalde en del af Rådhuspladsen i København efter, var medlem af Pædofilforeningen, og begge havde afsonet domme for seksuelt misbrug af mindreårige drenge.

    Uddrag fra “Politikere overså detalje: Axel Axgil var medlem af pædofiligruppe”, Politiken 13. maj 2013:

    “nu er det kommet frem, at både Axel Axgil og ægtemanden afsonede fængselsdomme på hhv. 1 år og 18 måneders fængsel for at have haft sex med mindreårige drenge.”

    Desuden havde Eigil Axgill meldt sig frivilligt som nazistisk soldat under Anden Verdenskrig.

    Dé bedrifter var ifølge den københavnske “venstrefløj” åbenbart så hæderfulde, at det var nødvendigt at opkalde en del af Rådhusåpladsen efter de højreradikale psykopater.

  35. Af Jakob Rasmussen

    -

    “Ord skaber virkelighed”

    Hvis er en snotforvirret kujon, der sympatiserer med ultrareaktionære, antisemitiske terrorister, der myrder uskyldige, jødiske medborgere og modige, venstreorienterede menneskerettighedsforkæmpere, der er principfaste nok til også at forsvare ytringsfriheden, når den bliver truet af ultrareaktionære, religiøse terrorister – så skal man bare kalde sig for venstreorienteret.

    Så er der nok ingen, der opdager, at man i realiteten er højreradikal, fordi man i praksis støtter de religiøse fanatikere, der bekæmper og undergraver alle de progressive værdier og hårdt tilkæmpede rettigheder , som venstrefløjen historisk set har kæmper for – når det altså ikke bare handler om ord…

  36. Af Henrik Knage

    -

    Nu skal man lige huske i forbifarten, at Danmark, Frankrig og Storbritannien ikke kan sammenlignes vs. immigranter – for der er lysår til forskel, og derfor også en forskellig pligt til at håndtere størrelsen ens.

    Storbritannien og Frankrig er stadig kolonimagter – og må som følge deraf på den ene eller anden vis være FOR ubegrænset immigration – ellers giver det ingen mening, at have kolonier ude omkring, hvis man med den ene hånd gerne vil andres lande, og nyde godt af dette, men samtidig afviser dem ved havelågen, når de banker på.

    Det dilemma har Danmark ikke, og derfor kan Danmark tillade sig den luksus, at tænke anderledes – og det synes jeg Danmark bør benytte sig af.

    Jo Cox konfronterede blot det britiske folk, med deres fortid og nutid – og det døde hun af. Zenia Stampe gør derimod alle der ikke tænker som hende selv til idioter.

  37. Af Teddy-Bjørn Olsen --tegner

    -

    “aldrig for sjov” ! –Dommen idag over en arabisk Syriens-kriger ! –Skal skabe “præcedens” –For de ca. 200 arabere fra Århus –Der jo nærmest bliver “kræset for af komm.-bestyrelsen ” –Skal for en dommer i København ! –Århus du´er ikke ! –De har totalt misforstået det hele !—-Århus-borgerne (de ikke sociallistiske) –Har ikke fortjent denne væmmelige skæbne AT. komme i sidste række, hvad angår faciliteter –på deres gamle dage !—-Selvom Århus er en slags forstad til København ! –Så ligger tanken om, at dømme “Syriens-hjemvendte-krigere ” –slet ikke så fjern ! –Vi må insistére på “udvisning –og fratagelse af “dansk” statsborgerskab ” –Alt-andet-er helt-utænkeligt !—Hvad foregår der egentlig i Folketings-formand Pia Kjærsgård ´s hjerne ! –Når hun velsigner i tusind-vis af islamister –om “stats-borgerskab ” ! ?

  38. Af Teddy-Bjørn Olsen --tegner

    -

    “trusler ! –Det er ikke fair AT: ulykkerne “islamiske migranter ” ! –Skal gå udover os-andre ! –Der ikke har ønsket disse krige ! –Det har “politikerne” –Så lad det gå udover dem –og ikke os-andre ! –Men det er jo det lige omvendte, der sker ! –Så det er ikke fair overfor–os ! Der ovenikøbet har fået lov (tvangs-udskrevet ) til, at betale ! –Når afviste asylsøgere (yngre mænd) –Ikke vil spise den mad ! –Som alle danskere spiser : hakkebøf –kylling – roastbeef med salat ! –Helt almindelig dansk mad ! –Så klager de –og tømmer skraldespandene for wienerbrød i-stedet-for !—Hvis de ikke kan sendes tilbage til Iran/Irak mm.m. –så find dog “en øde ø ” –Og lad dem klare sig selv dér !—Vi får aldrig ondt af dem ! –De islamiske mænd –er dødsensfarlige for danskerne ! –Så se, at få dem ud af vores land ! –Håber Briterne stemmer NEJ –Det slutter festen for isl. migranter !

  39. Af jan nielsen

    -

    Hos den korte avis kan man se film om afrikanske røverbanders hærgen i London, og om muslimsk vold og terror rundt om i Europa, i mange kendte byer, også danske. Se også urias, 180g og snap hanen.

  40. Af J. Hansen

    -

    “Højreradikale soloterrorister er ansvarlige for langt flere drab og kvæstede end islamistiske jihadister, der handler på egen hånd.
    Det er en af konklusionerne i en omfattende rapport fra den britiske tænketank Royal United Services Institute, skriver The Guardian.
    Rapporten har gennemgået politisk og religiøst motiverede terrorangreb i Europa fra 2000 til 2014, og her har 94 mennesker mistet livet i forbindelse med terrorangreb udført af højreradikale, der handler på egen hånd.
    Til sammenligning er kun 16 personer blevet dræbt af islamistiske jihadister, der agerer alene.”

    Så Zenia Stampe har al mulig grund til at være på vagt.

  41. Af Jan Petersen

    -

    Hvad så, hvis man ellers tror på røverhistorien 9/11 – der myrdede 19 formodede terrorister ca 3.000 🙁

  42. Af J. Hansen

    -

    AF JAN PETERSEN – 23. JUNI 2016 00:06

    Rapporten taler om soloterrorister.

    Den medtager f.eks. ikke, at Danmark er medskyldig i over en million dræbte i Iraq i forbindelse med krigen fra 2003.

  43. Af Jan Petersen

    -

    Så en rapport der ikke siger en meter 🙂

    Iøvrigt betragter jeg udnyttelse af Jo Cox mordet som ren uværdig følelses-porno 🙁

  44. Af Jan Petersen

    -

    Iøvrigt et video klip fra et tilsyneladende lovløst Paris, iflg Daily Mail:

    “EXCLUSIVE: Mob violence in lawless Paris: Terrifying video shows ‘woman tourist’ viciously attacked by marauding youths in city deserted by police despite ’state of emergency’ and Euros rampage ”

    http://www.dailymail.co.uk/news/article-3654246/Mob-violence-lawless-Paris-Terrifying-video-shows-woman-tourist-viciously-attacked-marauding-youths-city-deserted-police-despite-state-emergency-Euros-rampage.html

  45. Af j nielsen

    -

    “Iøvrigt betragter jeg udnyttelse af Jo Cox mordet som ren uværdig følelses-porno”

    Forudsat selvfølgelig at det overhovedet er sket. Og ikke bare er noget de bilder os ind for at skjule de langt frygteligere hændelser der virkelig fandt sted.

    Jeg mener, er der nogen der har set nogen body bag måske? Søg på Jo Hoax …

  46. Af Javier Martinez

    -

    Sagerne viser igen hvorledes det er de borgerlige højreradikale, og muslimske islamister der udgør landets trussel..Mange af dem skriver her og har bortforklaret mordet.

    Sammenligningen med pia spytklatten uden at have fulgt sagen videre, kan jeg forstå der ingen vidner er? Men derimod at sammenligne en spytklat med højreradikal borgerlig vold finder jeg uanstændigt og uforsvarligt.

  47. Af Javier Martinez

    -

    Sagerne viser igen hvorledes det er de borgerlige højreradikale, og muslimske islamister der udgør landets trussel..Mange af dem skriver her og har bortforklaret mordet.

    Sammenligningen med pia spytklatten uden at have fulgt sagen videre, kan jeg forstå der ingen vidner er? Men derimod at sammenligne en spytklat med højreradikal borgerlig vold finder jeg uanstændigt og uforsvarligt.

    Helt enig j.nielsen

    Manden er bindegal.

  48. Af Jan Petersen

    -

    Jo Cox er uden tvivl dead and gone, men jeg finder det stadig uværdig at bruge et lig i debatten om – UK skal forblive medlem af EU eller ej. Derfor ordet følelses-porno 🙁

  49. Af jan nielsen

    -

    Der foregår nu massevis af grimme og sadistiske overfald på sagesløse danske mænd og kvinder, rundt om i stribevis af byer. Læs om overfald i bus i Århus, begået af fem “perler”. Politiet havde ikke tid eller manglede resourcer. Se film om afrikanske røverbander. (den korte avis)

  50. Af Javier Martinez

    -

    Indlæg i borgerlig ytringsfrihed?

  51. Af Javier Martinez

    -

    Indlæg i borgerlig ytringsfrihed???

  52. Af ole hansen

    -

    HVIS man går ind på snap hanen og bladrer frem til ca. 27.maj, kan man finde et interview med en fra nye borgerlige, og noget med clement kjersgård fra TV. Samme sted er der mulighed for at finde seks felter, hvor man kan klikke ind på et fly f-22, og derfra kan man komme videre til masser af aktuelle film. Der er i det hele taget masser af film, men det er ikke altid nemt at finde dem. I nogle film og videoer spås det at Europa er på vej mod en frygtelig og meget, meget bl odig borger krig.

  53. Af ole hansen

    -

    HVIS man går ind på snap hanen og bladrer hen til ca. 27. maj, kan man finde et interview med en fra det nye borgerlige parti, og noget med clement kjersgård fra TV. Samme sted er der mulighed for at finde seks felter, hvor man kan klikke ind på et fly f-22, og derfra kan man komme videre til masser af aktuelle film. Der er i det hele taget masser af film, men det er ikke altid nemt at finde dem. I nogle film og videoer spås det at Europa er på vej mod omfattende terror og en frygtelig og meget, meget blodig borgerkrig. I andre er optagelser af voldsomme forbrydelser. Evt. læs “Nordisk kriminal reportage”.

  54. Af Arvid Holm

    -

    “Dødstrusler er aldrig for sjov”???

    Jo, det er de tit.

    På engelsk anvendes sætningen “I will kill you” ofte spøgefuldt som det danske “Jeg skal komme efter dig”.

    En lignende udvikling ses på dansk: Jeg slår dig ihjel, hvis du spiser min pizza, medens jeg henter øl?

  55. Af Teddy-Bjørn Olsen --tegner

    -

    “Trusler ? –Hvis Århus er Danmark ´s Islamistan ! –Så er det virkeligt skræmmende ! –For vikinge-danskerne –kan ikke forvente at få “opbakning” Fra Byrådet ! –De er allesammen medlemmer af “Mohammads –brigade –der bliver opbakket om af –den kæmpe-population af “socialdemokratiske off. ansatte ” —UUUUHHHYYYYGGGEEligt ! –Ikke sandt ?

  56. Af Niels Peter Lemche

    -

    Den alvorligste dødstrussel er nok den fra 90-årsfødselsdagen: I’ll kill that cat!

    Men sagen er jo nok, at vi strør om os med den slags trusler i et sådan omfang, at det kan blive vanskeligt at skelne mellem spøg og alvor. Mon ikke mange politikere får den slags trusler regelmæssigt. Det gælder sådan set selv deltagere på disse blogs. Jeg har oplevet et par gange, at folk fra den højreradikale fløj har ønsket alt ondt for mig. Det er selvfølgelig kun at trække på skulderen over; men skulle de få magt, som de har agt: Ja, så kommer man til at tænke på billeder af SA-bander i lastvogne på vej rundt for at samle ‘dissidenter’ op, som enten skule slås ihjel med det samme eller bare ‘interneres’ i Dachau og på lignende ‘hoteller’.

  57. Af Javier Martinez

    -

    På engelsk anvendes sætningen “I will kill you” ofte spøgefuldt som det danske “Jeg skal komme efter dig”.

    :). Nej det gør det ikke. Man der er et par stk her som mener mordet skal mødes med tavshed. Formentlig fordi de støtter op om det men at filteret nok ikke vil acceptere det.

  58. Af Teddy-Bjørn Olsen --tegner

    -

    “ISLAMISTANÅRHUS ´s araberdrenge ” ! –Sender døds-trusler imod de danske betjente ! –Der prøver, at komme ind i Gellerup ´s —massive arabiske –indvandre-drenge ´s —rædselsfulde menageri ! –15 børn ´–børnechecks ! – incl. bistands-checks incl. det løse ! –GAV –så rigeligt med millioner af danske kroner AT: Der også blev råd til million-villaér i Mellem-østen !–Det er, hvad tv 2 –lige i øjeblikket “graver sig ind i ” !——Det islamiske-socialdemokratiske-byråd ! –ER både “en kulsort-plet ” På Danmarks-kortet ! –Men også dødsens-farligt for vores brave danske politibetjente ! –Det er flovt –og vi skammer os noget så dybt og inderligt !

  59. Af Teddy-Bjørn Olsen --tegner

    -

    ATT. Jan Petersen ! –JA ! –du har desv. ret—-SÅ, hvordan får vi vendt bøtten er der rigtig mange, der spørger ! –Det kan jeg godt svare på NEMLIG ! –Slå fast med syvtommersøm AT: Danmark er et kristent land –og det skal det blive ved med, at være ! –SÅ “skik følge eller land fly “–Døds-trusler fra “en invasiv art ” –Som vikingerne absolut aldrig vil acceptére –ejheller fra andre !—Sagen skal sættes “på spidsen ” –Og valget idag, hvor englænderne (de ægte) –vil UD af EU ! –Der har skylden for masse-invasionen fra islamiske Mellem-østen !—Englænderne vil selv bestemme, hvem, der skal bo i deres land !—Det ville Danmark også –indtil for nyligt ! –Hvor såkaldte “væmlig-boérere ” Satte en kæp i hjulet ! –De er regulære “lands-forræddere” –Det slipper de ikke godt fra ! –FORAGT er noget af det værste –og det er sådan, at det er !

  60. Af J Nielsen

    -

    Der er også det fra engelske fodboldkampe kendte

    Hang him! Hang him! Hang him!

    Som regel menes der dommeren.

  61. Af Jan Petersen

    -

    Iøvrigt tror jeg ikke misbruget af Jo Cox virkede – ser umiddelbart ud til leave !

  62. Af Teddy-Bjørn Olsen --tegner

    -

    Jubiiii ! –EU ligger som EU har redt ! –Englænderne (de ægte ) vandt –og —Stine Bosse & Co. tabte Jubiii — Briterne får deres gamle land tilbage –og Danmark følger snart efter ! –Vi er nemlig “IKKE til, at skyde igennem –Vi er vikinger –og vi er også trofaste mod vores gamle Danmark ” –SÅ UD med samtlige islamister –især dem, der aldrig har forsørget dem-selv ! –MEN troede AT: De kunne avle alle de invasive araberdrenge –der tilsidst skulle nedbryde vores gamle land ! –NIX-NEJ ! –Den går ikke “Grandberg ” !–Vi vandt –Så ud med EU-flag –EU-hymner –plus—Samtlige invasive arter i Europa !—-SÅ d´damer NU skal I til London og købe sko –og tasker –JUBIII

  63. Af Teddy-Bjørn Olsen --tegner

    -

    ” Det handler om AT: DK kan betale for alle de off. ansatte ! –Som Danmark har ! ” –Lige netop disse ord udtalte Statsminister V. Lars Løkke Rasmussen ! –ER manden gal –eller har han fået solstik ?? –En borgerlig regering, der ønsker “et hav af off. ansatte ” –ER helt YT ! –Det samme er Lars Løkke Rasmussen —-TRUSLER ! –Ja, i den grad !

  64. Af georg christensen

    -

    For mig, sagde navnet “Jo Cox” intet, men nåede mig først da det var forsent, til at jeg kunne have stået på hindes side, med ord og med handling og ikke med politisk magt begær, bare står og græder “krukedilletårer” når et alt for ungt lev bare smides ned i graven, og ordene lyder “fred være med dette liv” og ballet er forbi.

    Det er simpelthen uværdigt som både politisk som religiøst “vanvittigt” magtbegær behandler LIVET på- .

    .

  65. Af Teddy-Bjørn Olsen --tegner

    -

    “trusler om evig elendighed ” –Efter Englænderne stemte NEJ ! Til EU ´s Euro-kratprojekt !—Tonede X-skolefrøken Margrethe Vestager –frem på skærmen med ! –DAMEN, der hele sit voksne liv har været vandt til AT: Skatteborgerne betalte for hendes lukrative liv “i det offentlige”—-AT: Sidde i EU ! –Og spille fandanko ! –ER også lige noget, der passer hende ! –SKOLEFRØKEN fra det indre-missionske miljø i Vestjylland !—–HUN og hendes radikale “kumpaner” –Ser vi gerne “smidt ud en gang for alle ” —Og sendt tilbage til det sorte Vestjylland –MED FADER-Vor ! Du som er i himlen !

Kommentarer er lukket.